keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

#106 koulutunti ja muuta höpinää

moikka! 
se toissapäiväinen lupaamani postaus jäikin nyt keskiviikkoon :o ei oo ollu vaan aikaa kirjoittaa. mutjooo, kerron täs nyt vähän päivistä ja ratsastuksista! 

viimeviikon torstaina, ennen kun menin sille kaverin mökille niin ridasin vaidan aamulla. olin jossai 9 aikaa tallilla. vaida oli ihan ihmeissään että hei, mä meen kuuule laitumellle, enkä kentälle juoksemaan. no menin sitten kentälle ja olin ainut siellä. oli hyvin tilaa ja päätin tehä semmosen kunnon ratsastuksen että en mitään 15 minuutin.alotin ihan keventämällä, tein voltteja ja isoja päätyympyröitä. vaida oli aika kevyt kädelle, ja oli tosi reipas. sitten annoin hetken kävellä. sitten keräilin ohjia. aattelin tehä silleen että väistin uralta keskihalkasijalle ja sieltä sitten takasin uralle,koska vaida puski koko ajan ulospäin,niin aattelin että haluisin voimistaa ulkopohjetta joka sitten toimi! laukassa tein kans ihan kaikkee pääty-ympyröitä ja sitten menin vähän vastalaukkaa. lopuksi keventelin sen 5 minuuttia ja annoin pitkät ohjat ja menin pellolle loppukäynnit kävelemään! vaida oli kaikinpuolin ihana ja todella reipas! vein sen sitten laitumelle kun olin pessyt sen.
tyhmä kuva ei haluu mennä keskelle >:(




 tulin siis maanantaina mökiltä pois. olisin halunnut silloin ratsastaa mutta pikkusiskolla oli hyppäri. no olin kumminkin tallilla mukana.
 
tiistaina mulla oli iian tunti. aluksi kun verkkasin, vaida oli tosi jäykkä, tai siis kyllä se taipui mutta ei oikeen halunnu mennä peräänantoon, johtui kai siitä kun pikkusisko ratsasti sillä aikaaa kun olin mökillä. no sitten se alkoi taipumaan hyvin ja sillee. tunti alkoi, ja olin lindan kanssa samalla tunnilla. mentiin pääty-ympyrälle ja yritetttiin ravissa saaada etuosaa ympyrän sisäpuolelle. siitä tuli aika paljon hyviä pätkiä. tehtiin melkeenpä koko tunti sitä samaa ja laukassakin. laukattiin kummminkin lopuksi uraapitkin ja siinäkin yritettiin samaa. keventelin lopuksi ja menin pellolle kävelemään lindan ja tildan kanssa. tunti meni oikeestaan tosi hyvin! :) vaidalla on kunto noussu tosi paljon, ei oo enäää laiska ja jaksaa juosta loppuun asti samassa vauhdissa!


 
tänään mulla on hyppäri ! täällä on ihan kauhee ilma , synkkää ja sataa koko ajan :(
























niiin totta ^<33

kuvapostausta tulossa siis lähipäivinä, viimestään ensviikon alussa! 

~ mellu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Toivon että mietit ensiksi mitä kirjoitat, epäasialliset kommentit poistan heti
-Ennen kuin kysyt minusta/vaidasta niin lue Vaida & Melisa -sivut!
-Vastaan kaikkiin asiallisiin kysymyksiin