lauantai 25. tammikuuta 2014

Ratsastusta kaverin ponilla

laittakaa musiikki soimaan!
Moikkamoi! Kuten huomaatte oon tosi paljon postaillu taas vaihteeks! Pahoittelut, mutta ei ole ollut vaan mitään aihetta mistä kirjoittaisin taisiis olisi ollut mut ei ollut mitään ratsastuskuvia joten niistä postauksista olisi tullut tosi tylsiä. Ja se blogi-arvostelut..... on tulossa varmaankin pian! Niitä tuli mulle ihan tarpeeksi niitä linkattuja blogeja et valitsen vaan parhaimmat koska oon laiska tekee yhtään mitään!

Tänään kävin ratsastamassa Amandan ponia, Nipsua. Amanda oli itse kipeä joten pyysi että haluaisinko ratsastaa kun itse ei pystynyt.


Mua haettiin kotoota 2 aikaa ja käytiin Amandan kanssa ABC:ltä hakemassa limupullot ja karkkipussin. Harjattiin Nipsu, ja siis se asuu talli Wistillä jossa on lämmitetty maneesi, ah ihanaa<3 Oli siel kyl tosi paljon erinlaisempi ratsastaa kun tuli hupparillakin kuuma :D

Olin ihan yksin koko ratsastuksen ajan maneesissa, joka oli ihan hyvä juttu kun tuntematon poni(ratsastuksen kannalta siis), tuntematon paikka niin kukaan ei pitäisi mua sit ihan tyhmänä. XD Aluksi kävelin selässä pitkin ohjin pari kierrosta ja aloin ottamaan ohjia käteen. Nipsu vähän ekoilla kerroilla heilutti vähän päätä, en osannut varmaan pitää aluksi kättä tarpeeksi tasaisena. Sitten siirryin raviin jossa keventelin jotain 10minuuttia ainakin. Nää ekat 15 minuuttia meni  vain poniin tutustumisessa kun en ole koskaan ennen Nipsua ratsastanut. Oli jotkut jutut multa vähän hakusessa aina välillä.


sori muuten tää aika ihana laatu, puhelimella otettuja kaikki että on varmaan ymmärrettävää!
kuvat ©Amanda Ristimäki

Sitten otin laukkaa ensin vasemmassa kierroksessa. Aluks en varmaankaan osannu antaa selkeitä apuja joten muutamal kerral ne laukannostot ei oikeen onnistunu, mut sit sielt tuli se laukka, wuhuu! :D Laukassa olin aluksi pääty-ympyrällä ja välillä menin suoraa uraa. Sitten vaihdoin suuntaa ja sinnekkin suuntaan vähän laukkaa.


Sitten annoin kävellä pitkin ohjin hetkisen aikaan. Kun otin ohjat takasin käteen, niin ravasin ympäri maneesia, tein voltteja ja sun muuta. Nipsu alkoi tuntumaan tosi hyvältä varsinkin kaulasta ja kuunteli hyvin pohkeita ja mun hyvin selviä apuja. Otin sit vielä laukkaa, nostin yritin nostaa laukkaa mut Nipsu testas mua vähä tai sit en osannut vaan itse NOSTAA LAUKAA. NAURAKAA. oikeest en koskaa oo joutunu tommosee tilanteesee et en saa nostetttuu ponin kaa laukkaa :D Nipsu varmaan tajus että oon todellä ääliö et ei ton etee tarvii tehä mitää XD Mut kaikki joutupi minusta koska aina kun on joku uusi poni/hevonen on alla niin olen hiukan varovaisempi, en uskalla raipalla lämäistä kunnolla tai jotain vastaavaa. Sain kumminkin sen laukan sitten nostettua ja menin muutaman kerran pitkillä sivulla keskilaukkaa.
hyi mikä könötys mulla:(


Sitten otin loppuravit ja siis kevyessä ravissa tein isoja voltteja ja sitten lopetin kokonaan ratsastuksen, taputtelut ponille ja alas selästä.


ah mikä laatu!

Nipsu oli siis tosi kiva ratsastaa ja mun mielestä mulla meni tosi hyvin ekaks ratsastuskerraks, ja koska hänellä oli eilen vapaapäivä niin aattelin et se tyylii vetää mua maneesis 6-0. :D Mut eipä vetäny haha.

Vietiin sitten poni talliin ja kamat paikoilleen, sitten mentiin semmoseen oleskelu-huoneeseen ja siellä istuttiin melkeimpä tunti ja syötiin karkkia, juotiin limsaa ja oltiin puhelimella!

Vaidalla on ollut nyt vähän kevyempi viikko takana, sillä oli aika pitkät kengät taas vaihteeks niin sen takia sillä oli pari pv kevyttä liinkutaa vaan, torstaina se sai kengät ja perjantaina olisi ollut Iian tunti mutta oli niin kylmä joten jouduttiin tunnit perumaan. Sensijaan kävelytin Vaidaa tunnin maneesissa ja liinassa vähän ravailutin sitä, olin onneks yksin pikkumaneesissa koska olin niin hölmö ja vahingossa laittanu huonosti liinan sen lukon sieltä, niin kun Vaida  lähti vähän kovempaa pukkilaukkaa siinä liinassa niin se pääsi irti ja juoksi maneesissa mua karkuun :D. Tänään siis Vaidalla oli vapaapäivä, huomenna pikkusiskon tunti, maanantaina koulun jälkeen meen pellolle, ja yritän saada sieltä kuvia mutta voi ehkä olla vähän pimeempää et ei tuu hirveen hyviä kuvia mut katsotaan katsotaan.


Muutenhan asioihin ei ole tullut muutoksia, paitsi että en enään vuokraa Fannia. :( En tässä ala nyt selittämään että miksi en, joten turha sitä on kysyäkkään koska en jaksa vastata.


Seuratkaa mua muuten instagramissa käyttäjällä mmelisah - Instagramiin yritän päivittellä aktiivisesti kuvia
kyselkää ask.fm:issä nimimerkillä mmelisah
ja snapchatissa laittakaa kuvia myös mmelisah -nimellä taas vaihteeksi :D

~mellu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

-Toivon että mietit ensiksi mitä kirjoitat, epäasialliset kommentit poistan heti
-Ennen kuin kysyt minusta/vaidasta niin lue Vaida & Melisa -sivut!
-Vastaan kaikkiin asiallisiin kysymyksiin